Cezayir Evrak Tasdik İşlemleri
Cezayir her farklı Cezayir vizesi için istediği belgelerin resmi bir dayanağı olmasını istemektedir. Evrak dosyası hazırlanırken belgelerin orijinal olup olmadığını kontrol açısından tasdikli olması gerekmektedir. Bu açıdan evrak tasdiki yaptırmak önemlidir.
Tasdik edilecek olan belgenin Arapça ve Fransızca olarak tercüme edilmiş, noter onaylı ve bağlı bulunulan ilin Ticaret Odası’ndan tasdikli olması gerekmektedir. Ayrıca eğitim, çalışma, aile ziyareti gibi birçok vize tipi için istenen evrakların ilgili kurumlara onaylatılması gerekmektedir. Yapılan tercümelerin ise noter onaylı olması gerekmektedir.
Evrak tasdik işlemi ortalama olarak 3 gün içerisinde yapılmaktadır. Bu bilgi göz önünde bulundurularak vize başvurusu yapabilirsiniz. Cezayir’in yanında Fas, İran, Mısır, Suriye, Ürdün, Dubai, Lübnan ve Tunus’a yapılan ihracatta belge tasdiki yapılmalıdır.
Orta Doğu ülkelerinde açılan ihalelere dahil olacak şirketlere ait resmi evrakların da tasdiki yapılmalıdır. Orta Doğu ülkeleri konsoloslukları bu tasdik işlemini gerçekleştirmektedir. Konsolosluk tasdikli fatura; ihracatçının kendi orijinal faturasını düzenleyerek ihraç edeceği ülke konsolosluğuna tasdik ettirdikten sonra ithalatçıya gönderdiği faturadır. İhracatçı öncelikle kendi orijinal faturasını düzenlemeli ve ardından bağlı olduğu ilin valiliğine giderek tasdik ettirmelidir. Fatura tasdiki ile ithalatçı ülkedeki firmanın düşük faturalar ile vergi kaçakçılığı yapmasının önüne geçilmektedir.
Cezayir evrak tasdiki için gerekli belgeler;
- Tasdik edilecek olan belgenin aslı
- Şirketin antetli kağıdına yazılmış olan yetkilendirme yazısı
- Türkiye’den ihracatı gerçekleştirecek olan kişi yabancıysa pasaportu ya da varsa Türkiye’deki oturum izni
Cezayir evrak tasdiki sırasında dikkat edilmesi gerekenler;
- Cezayir vize başvurusu sırasında her ticari evrakın Arapça ya da Fransızca tercümesi istenmektedir. Evrak tasdik sırasında tercüme edilmiş belgelerin tasdik edilmesi gerekmektedir.
- Arapça ya da Fransızca olarak tercüme edilmiş belgenin, noter onaylı olması gerekmektedir. Ayrıca bağlı bulunulan ticaret odası tarafından tasdik edilmedir.
- Arapça ya da Fransızca tercümesi yaptırılmış olan belgenin, bağlı bulunan ilin ticaret odasına tasdik edilmemiş olması durumunda vize başvurusu işleme alınmamaktadır.
Cezayir Vize Ücreti ile ilgili bilgi almak için bizi arayın.
Cezayir Evrak Tasdik İşlemleri 2022
Cezayir Devleti, farklı kategoriye ayırdığı vize türleri için şart koştuğu gerekli her belgenin resmi dayanağını olmasını zorunlu tutmaktadır. Belge dosyasıyla beraber sunulan resmî evrakın da anlaşılır olması yanı sıra, orijinallik kontrol açısından tasdikli olması gereklidir. Bu doğrultuda belge tasdik işleminin eksiksiz yapılması, vize başvurusunun olumlu değerlendirilme açısından önemlidir.
Tasdik edilecek belge Fransızca ve Arapça dilinde tercüme ettirilmiş, noter onayı ve bağlı bulunduğu ilin Ticaret Odası tasdikli olması gerekmektedir. Bu dışında eğitim, çalışma, aile ziyaret gibi birçok farklı kategori bulunan vizenin evrakının ilgili yere tasdik ettirilmesi önemlidir. Genel olarak yapılan tercüme noter onaylı olması önemli bir husustur.
Evrak tasdik, belgedeki imza doğruluğunu ve evrak imzalayanın görevini doğrulama suretiyle yabancı resmî belgeye geçerlilik kazandıran, belgenin yasallığını tasdik edilerek başka ülkede de geçerlilik sağlayan idari işlemdir. Belge tasdik işlemi, bölgenin valiliği ve Türkiye’de mal ithal eden firma bağlı bulunduğu ülke konsolosluğu belgenin gerçek olduğu onaylayarak belgeyi Türkiye dışında yasal hale getirir.
Cezayir Evrak Tasdik İşlemleri Nelerdir?
Cezayir, çeşitli kategorilere ayırmış olduğu her vize çeşidi için şart koyduğu gerekli her belgenin resmi bir dayanağı olmasını zorunlu tutar. Belge dosyasıyla beraber sunulan resmi belgelerin de anlaşılır olmasına ek olarak, orijinallik kontrolü bakımından tasdikli olması lazımdır. Bu bağlamda Cezayir evrak tasdik işlemleri nelerdir sorusu gündeme gelir. Tasdik yapılacak evrakın Arapça ve Fransızca dillerinde tercüme edilmiş, noter tarafından onaylanan ve bağlı bulunan kentin ticaret odası için tasdikli olması lazımdır. Bunun haricinde aile ziyareti, çalışma ve eğitim gibi pek çok çeşitli kategorisi olan vizelerin evraklarının alakalı yerlere tasdik ettirilmesi mühimdir. Genel bağlamda yapılan tercümeler noter onaylı olabilmekte. Belge tasdiki, evraktaki imzanın doğru oluşunu ve belgeyi imzalayanın görevini doğrulamak maksadıyla yabancı bir resmi belgeye geçerlilik kazandıran, bir evrakın yasal oluşunun tasdik edilerek farklı bir ülkede de geçerli olmasını mümkün kılan idari bir uygulamadır. Evrak tasdik işleminde, kentin valiliği ve ülkemizden mal ithal eden şirketin bağlı olduğu ülkenin konsolosluğu, evrakın gerçek olduğunu onaylayarak ilgili evrakı ülkemiz dışında da yasal hale dönüştürür. Menşei sertifikası ihracatçı bireyin ya da firmanın bağlı bulunduğu ticaret odası tarafından onaylanan ve ürünlerin menşeini açıklayan belgedir. İhraç ürününün menşeini belgelemek amacı ile ürünlerin ihraç edileceği ülkenin diplomatik temsilcileri tarafından onaylanması da önemli bir detaydır. Ülkemizde gerçekleştirilen ihraç uygulamalarında ihraç hususu ürüne ait menşei sertifikası ve ilgili faturaların, malların ihraç yapılacağı ülkenin konsolosluğuna onaylatılması lazımdır.
Cezayir Evrak Tasdik İşlemleri Nasıl Yapılır?
Cezayir evrak tasdiki söz konusu olduğunda Cezayir evrak tasdik işlemleri nasıl yapılır sorusu da sıklıkla sorgulanır. Belge tasdik uygulamalarının yaklaşık olarak kırk gün sürdüğü de unutulmamalıdır. Bu bilgi dahilinde seyahat planlaması yapılmalıdır. Lübnan, Tunus, Dubai, Suriye, Mısır, Ürdün, İran, Fas ve Cezayir’e yapılan ihracat işlemlerinde belgelerin tasdik edilmesi önemlidir ve şarttır. Cezayir belge tasdik işlemleri için gereken evrakları tarafımıza ulaştırmanız durumunda, ticari faaliyetinize göre değişiklik gösteren evrak tasdik işlemlerini sizin adınıza gerçekleştirmekteyiz. Orta Doğu ülkeleri konsolosluk kurumlarından menşei şahadetnamesi, fatura onayı, sözleşmeler, vekaletname, sağlık sertifikası gibi çeşitli belgelerin haricinde söz konusu ülkelerde açılan ihalelere dahil olacak firmalara ait resmi belgelerin tasdik işlemleri de yapılmaktadır. Orta Doğu ülkeleri konsolosluk kurumlarının tasdik şartları ve harç fiyatları hakkında uzman ekibimizden bilgi alabilirsiniz. Konsolosluk onaylı fatura, ihracatçının kendi orijinal fatura evrakını düzenleyerek, ihraç gerçekleştireceği ülke konsolosluğuna tasdik ettirdikten sonra ithalatçıya gönderdiği fatura türüdür. İhracatçı ilk etapta kendi orijinal fatura belgesini düzenler. Ardından bağlı olduğu kentin valiliğine müracaat ederek hazırlamış olduğu faturayı onaylatır. Özellikle de Orta Doğu ülkeleri ilgili faturayı her daim talep eder. Aynı şey İsrail için de geçerli olmaktadır. Orta Doğu ülkelerinin dış ticaret uygulamaları, ilgili ülkeler tarafından ithal edilen ürünlerin gümrük uygulamalarına esas teşkil edecek sonuçlar doğurur. Bu nedenle konsolosluk tarafından onaylanmış faturaların ve çeşitli belgelerin sunulması önemlidir.