Portekiz Konsolosluk İşlemleri
Portekiz Konsolosluk İşlemleri Hakkında
Portekiz, konsolosluk işlemlerini fahri konsolosluklar düzeyinde yürütmektedir. Ticari, turistik ve eğitim amaçları Portekiz vatandaşlarının yoğun olduğu illerde fahri konsolosluklar yetkilendirilmiştir. Bu kurumlarda Portekiz vatandaşları çeşitli işlemleri gerçekleştirebilmektedir. Konsolosluk işlemleri ise Ankara Portekiz Büyükelçiliği tarafından yürütülmektedir.
Büyükelçilik Konsolosluk Bölümü tarafından koordine edilen ve gerçekleştirilen işlemler düzenli biçimde yapılmaktadır. Portekiz vatandaşları için söz konusu bu işlemler;
- Kimlik Kartları ve Pasaportlarının verilmesi,
- Nüfus ve noter işlemleri,
- Tüm ulusal vize işlemleri,
- Schengen vize işlemleri,
- Portekizce konuşulan ülke vatandaşlarının vatandaşlık prosedürleri ile ilgili acil tıbbi durumlar için gerekli olan sağlık protokollerinin takip edilmesi ve işlemlerin yapılması,
- İnsani nedenlerle yapılması gereken seyahat işlemleri,
- Eğitim, mesleki, aile veya sağlık nedenli gezilerde vatandaşların gerekli rehber ihtiyaçları
- Uluslararası koruma programı başvuru sahipleri işlemleri,
Bu işlemler için başvurmak isteyen Portekiz vatandaşlarının günümüz koşullarına göre randevu alarak kuruma gitmeleri önerilmektedir.
Portekiz Konsolosluk işlemleri Portekiz vatandaşları için hafta içi 09.30-13.00 ile 14.00-16.00 arasında yapılmaktadır. Vize başvuruları için ise 09.30-12.30 arası, pasaport teslim alma için ise hafta içi 15.00 ile 16.00 arası işlemler yapılmaktadır.
Portekiz Konsolosluk Departmanları
Pek çok farklı departmanlara sahip olan Portekiz konsolosluğu arasında yer alan her bir bölümün, kendine has görevi sayesinde Türk vatandaşının ve Portekiz vatandaşlarının işlemini kolaylıkla gerçekleştirmesine olanak tanır. Vize işleminde, resmî işlemde ve iki ülkenin ilişkisinin geliştirilmesinde konsolosluklar büyük bir role sahiptir. Portekiz konsolosluk bölümleri arasında bulunan vize bölümü; konsolosluk bölümü arasında yer alır ve Türk vatandaşının vize başvurusunu yapabildiği, vize temin edebildikleri bölümdür. Konsolosluk işleri bölümleri de Türkiye’de ikamet etmekte olan Portekiz vatandaşına hizmet vermekte ve Portekiz vatandaşının genel resmî işleminin gerçekleştirilmesine olanak sağlamaktadır. Yönetim bölümü, konsolosluğun genel idaresini sağlandığı bölümdür. Ticaret bölümü ise Portekiz ve Türkiye arasındaki ticari işlemin ve ilişkilerin geliştirmesi için çalışmaktadır. Ticari iş birliği gelişimini sağlayan bu bölümler, ticari anlamda Türkiye ile Portekiz ilişkisini gerçekleştiren önemli bölümden biridir.
Portekiz Konsolosluğunda Hangi İşlemler Yapılır?
Portekiz konsolosluğuna işlemlerini yapacak olan kişi, Portekiz konsolosluğunda hangi işlemleri yapacağını merak etmektedir. Bu yazı da Portekiz Konsolosluğu işlemi yapacak olan kişiler için “Portekiz Konsolosluğunda hangi işlemler yapılır?” sorusunun cevabı verilmiştir. Portekiz Konsolosluğunda Portekiz vatandaşı, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları ve Türkiye’de ikamet eden diğer ülke vatandaşları işlemlerini Portekiz Konsolosluğuna yapabilir. Portekiz vatandaşı kimlik, pasaport, ehliyet işlemlerini, doğum, ölüm, evlilik ve boşanma işlemlerini, vergi, ölüm, askerlik ve vatandaşlık işlemini Portekiz Konsolosluklarına yapabilmektedir. Türkiye Cumhuriyeti ve Türkiye’de ikamet eden diğer ülke vatandaşları işlemlerini Portekiz’e seyahatleri için vize muafiyeti yoksa vize almalıdır. Portekiz vizesini alacak olan kişiler Portekiz vize işlemini Portekiz Konsolosluklarında yerine getirebilmektedir. Kısacası Portekiz Konsolosluğuna işlem yapacak olan kişiler işlemini yerine getirebilmek için Portekiz Konsolosluğunda randevu alması ve gerekli evraklarla Portekiz Konsolosluğunda bulunmalıdır.
Portekiz Konsolosluğu Vize İşlemleri
Portekiz’e seyahat edecek olan kişiler seyahat amaçlarına uygun vize almalıdır. Portekiz seyahati için vize alacak olan kişiler vize işlemlerinin nereden yapılacağı merak etmektedir. Bu yazı da Portekiz Konsolosluğu vize başvurusunu yapacak olan kişiler için Portekiz Konsolosluğu vize bölümleri hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Portekiz Konsolosluğu vize bölümü, Portekiz’e seyahat edecek olan kişilerin işleminin yapıldığı Portekiz Konsolosluğu bölümüdür. Portekiz Konsolosluğu vize bölümünde işlemlerini yapacak olan kişilerin işlemi için randevu almaları zorunludur. Randevusuz işlemler yapılmamaktadır. Randevu Portekiz Konsolosluğu vize bölümü ile iletişimlere geçerek alınabilir. Portekiz Konsolosluğu vize bölümünde işlemlerini yapacak olan kişiler öncelikle Portekiz’e seyahat etmesi için bir sebebe sahip olmalıdır. Bu sebeplere uygun Portekiz vizesi evraklarını eksiksiz olarak hazırlamalıdır. Hazırlanan bu evraklar alınmış olan Portekiz Konsolosluğu vize bölümü randevu tarihinde yetkiliye teslim edilmelidir.
Portekiz Konsolosluk Pasaport İşlemleri
Portekiz Konsolosluğunda pasaport işlemini yapacak olan kişiler bu işlemini Portekiz konsolosluğu pasaport bölümüne yapabilir. Portekiz konsolosluğu pasaport bölümüne işlem yapacak olan kişiler işlemini nasıl yapacağını merak etmektedir. Bu yazı da Portekiz Konsolosluğuna pasaport işlemi yapacak olan kişiler için Portekiz konsolosluğu pasaport bölüm hakkında bilgiler verilmiştir. Portekiz konsolosluğu pasaport bölümüne işlemler yapacak olan kişi aşağıdaki işlemleri yerine getirebilir. Pasaport kaybetmiş kişi kayıp pasaportunun başvurusunu yaparak yeni pasaport alabilir. Pasaport süresi dolmuş olan kişiler yeni pasaport başvurusunda bulunabilir. Yeni doğmuş kişiler için pasaport başvuruları yapılabilir. Vize başvurusunu yapmış kişiler pasaport teslim alabilir. Portekiz konsolosluğu pasaport bölümü randevusuz işlemler yapmamaktadır. İşleminizi yerine getirmeyi isteyen kişilerin randevu almaları zorunludur. Pasaport işlemi için randevu alacak olan kişiler Portekiz konsolosluğunun pasaport bölümü ile iletişime geçerek randevusunu alabilir.