Fransa Konsolosluk İşlemleri
Fransa Konsolosluğu İşlemleri Nelerdir?
Fransa Büyükelçiliği, Fransa Başkonsolosluğu ve Fransa Fahri Konsoloslukları Türkiye’den Fransa’ya seyahat etmek isteyenlerin vize işlemleri ile Türkiye’de ikamet eden diğer Fransa vatandaşlarının konsolosluktaki işlemleri konusunda gerekli desteği sunmaktadır. Ülkemizde faaliyet gösteren Fransa Büyükelçiliği, Fransa Konsolosluğu ve Fransa Fahri konsolosluğu gibi temsilciler bulundukları şehirde ve yakın çevrede bulunan şehirlerde ikamet eden Fransa vatandaşları konsolosluk işlemlerini yürütme hususunda yetki sahibidir. Bu sebeple herhangi bir işlem konusunda Fransa Konsolosluğu’na başvuru yapması gerekli Türkiye’de ikamet eden Fransa vatandaşları, Türkiye Cumhuriyet vatandaşları ile Türkiye’de ikamet izni bulunan diğer üçüncü ülke vatandaşları işlemleri, ikamet ettikleri şehirde veya en yakın şehirde bulunan Fransa Konsoloslukları vasıtası ile yapmalıdır. Fransa Konsolosluğu, Türkiye Cumhuriyetinde ikamet eden Fransa vatandaşları nüfus kayıt belgesi, pasaport, evlilik belgesi, doğum, kimlik kartı yenileme vs. gibi işlemler konusunda başvuruda bulunan kişilere destek sunmaktadır. Fransa Konsolosluğu aynı anda Fransa dışında yaşayan, ikamet eden ülke vatandaşları haklarını korumak veya bu kişilere rehberlik etmek ile sorumludur.
Fransa Konsolosluk Departmanları
Fransa Konsolosluğu çalışmalarını hızlandırmak için bazı bölümlere ayrılmıştır. Fransa Konsolosluğu departmanları Fransız halkına ve Türk halkına bu departmanlar üzerinden hizmetlerini sürdürmektedir. Fransa Konsolosluk departmanları şu şekilde hizmet verir.
Vize Departmanı: Vize departmanı Fransa devletini ziyaret etmek amacıyla gidecek Türk vatandaşlarına Vize konularında hizmet verir.
Kültür Departmanı: Fransa Konsoloslu içerisinde yer alan Kültür departmanı, Fransa ve Türkiye arasındaki kültürel konularda birbirlerine yardımcı olmaktadır.
Basın Departmanı: Fransa Konsolosluğu’nun basın ilişkilerini düzenler. Türkiye ve Fransa arasında basın konularında yardımcı görevi görür.
Ticaret Departmanı: Fransa ve Türkiye arasında ticari bağların güçlenmesi konusunda yardımcı olur. Diğer yandan yeni iş fırsatları konusunda birbirlerine yardımcı olurlar.
Konsolosluk Departmanı: Türkiye’de bulunan Fransız vatandaşlarına birçok konularda hizmet sağlar. Fransız vatandaşlarına ölüm, evlenme, boşanma, pasaport gibi işlerinde yardımcı olur.
Fransa Konsolosluğu’ndaki bu departmanlar yardımıyla konsolosluk işlemleri hızlı bir şekilde yapılır. Vize başvuruları kısa süre içerisinde sonuçlanır.
Fransa Konsolosluğu’nda Hangi İşlemler Yapılır?
Fransa Konsolosluğu’nda yapılan işlemler değişik olmaktadır. Türkiye’de bulunan Fransa vatandaşlarının haklarını korumak ve konsolosluk işlemlerinde kendilerine yardımcı olmaktır. Eğitim, diplomatik gibi konularda hizmet verirler. Fransa Konsolosluğu’nda hangi işlemler yapılır?
Fransız Konsolosluğu, pasaport ve vize verilmesi, doğum ve ölümlerin kaydedilmesi ve Fransız vatandaşlarına hukuki yardım sağlanması dahil olmak üzere bir çok işlerde hizmet verir. Ayrıca Fransa ve kültürü hakkında bilgi verebilir ve seyahat düzenlemelerine yardımcı olabilirler. Bazı durumlarda, evlenmek veya çocuk evlat edinmek gibi başka konularda da yardımcı olabilirler.
Fransa Konsolosluğunda aşağıdaki işlemler yapılmaktadır:
- Vize verilmesi
- Pasaportların yenilenmesi
- Kimlik kartlarının verilmesi
- Doğum, evlilik ve ölüm kayıtları
- Belgelerin doğrulanması
- İmzaların tasdiki
- Belgelerin noter tasdiki
- Yurtdışındaki Fransız vatandaşlarına konsolosluk yardımı sağlanması
Konsolosluk, işletmelere Fransa’da yatırım yapma konusunda bilgi sağlama ve Fransa’da ticari faaliyetler kurma konusunda yardım gibi bir dizi hizmet sunmaktadır.
Fransa Konsolosluğu Vize İşlemleri
Fransa Konsolosluğu Fransa’ya seyahat etmeyi düşünen kişilere vize başvurularında gerekli yardımları sunarlar. Fransa Konsolosluğu vize başvurularında Türk vatandaşlarına gerekli bilgileri vererek vize başvurularını işleme alır. Fransa Konsolosluğu vize işlemleri olarak Fransa Schengen vizesine başvurmanın ilk adımı, başvuru formunu doldurmaktır. Başvuru formu doldurulduktan sonra seçilen seyahat acentası veya vize merkezinden randevu alınması gerekmektedir. Randevu sırasında, başvuranın aşağıdaki belgeleri getirmesi gerekecektir:
- Geçerli bir pasaport veya seyahat belgesi
- Yakın zamanda çekilmiş 2 adet biyometrik fotoğraf
- Doldurulmuş ve imzalanmış Fransa Schengen vize başvuru formu
- Seyahat sigortası
- Otel rezervasyonu veya diğer konaklama belgeleri
- Maaş bordrosu
- Ayrıntılı bir seyahat programı
Randevu alındıktan sonra seyahat acentesi veya vize merkezi başvuru sahibi adına Fransa vize başvurusunu Fransa Konsolosluğuna yapar. Konsolosluk daha sonra vize başvurusunu işleme koyar ve bir karar verir. Fransız Schengen vizeleri, başvurunun sunulmasından sonraki 15 gün içinde sonuçlanır.