×

Categories

FORGOT YOUR DETAILS?

Fransa Türkiye'de Oturum ve Çalışma İzni

Fransız vatandaşları Türkiye’de Oturum ve Çalışma İzni Nasıl Alır? Fransızların Türkiye’de hem oturması hem de çalışabilmesi için birtakım prosedürleri yerine getirmeleri gerekmektedir. Prosedürler doğrultusunda evrak hazırlamak son derece önemlidir.

 Fransızların Türkiye’de oturum ve çalışma izinleri nasıl alınır sorusu çok merak edilen bir konudur. Yabancı ülke vatandaşlarının kısa süreli olarak oturum izni alabilmeleri mümkün olmaktadır. Bunun yanında aile oturum izni, uzun süreli oturum izni, insan ticareti mağduru oturum izni gibi alanlarda da çeşitli izinler alabilmeniz mümkün olmaktadır.

Oturum izni almak isteyen Fransız vatandaşlarının Türkiye sınır kapılarından vize almadan ülkeye giriş yapmaları da mümkün olan durumlar arasındadır. Kişilerin eğer bir çalışma izni ya da çalışma izni olduğunu gösteren muafiyet belgesi varsa bu da yine oturum vizesi izni yerine sayılmaktadır. Fransa Vatandaşları İçin Türkiye'de Oturum ve Çalışma İzni detaylarına bakalım.

Fransa Vatandaşları İçin Türkiye'de Oturum ve Çalışma İzni

Fransız vatandaşlar; Türkiye’de kısa zamanlı oturum izni, aile oturum izni, uzun zamanlı oturum izni, insan ticareti mağduru oturum izni, insani oturum izni ve öğrenci oturum izni olmak üzere birçok izin ile beraber kalabilmektedir. Geçerli bir oturum iznine sahip olan Fransa vatandaşları Türkiye sınır kapılarından her zaman için vize almadan giriş gerçekleştirebilmektedir. Fransa vatandaşlarının Türkiye içerisinde sahip oldukları çalışma izni muafiyet belgesi ya da direkt olarak çalışma izni belgesi, oturum izni yerine her zaman için geçmektedir. Türkiye’de, vizenin ya da vize muafiyetinin tanınmakta olduğu süreden veyahut doksan günden daha çok kalacak olan Fransa vatandaşlarının oturum izni alması her koşulda gereklidir. Oturum izni başvurusu yapmak, Fransa’da yer alan Türk Temsilciliklerinde gerçekleştirilebilir. Fakat, oturum izni başvuru yapmadan evvel Türkiye yönüne vize süresi ile ya da vize muafiyeti ile gelmiş olan Kazakların oturum izni başvurularının her biri, ikinci bir emre dek valilikler tarafından alınacaktır. Oturum izni almak için başvuracak olan Fransa vatandaşlarında, talep etmiş oldukları oturum izni vaktinden 60 gün daha çok süreli olan pasaport ya da pasaport yerine kabul edilen bir belgeye sahip olmaları zorunlu bir kural haline getirilmiş olmaktadır. Türkiye ülkesi içerisinde yapılmakta olan başvuruların, Fransa vatandaşının sahip olmakta olduğu vize süresinin veyahut vize muafiyetinin sonlanmasından evvel yapılması gerekir. Oturum izni başvurusu, en geç 90 günde neticeye kavuşmaktadır. Oturum izinleri ise kalış gayesine uygun olan her yabancı için ayrı olarak düzenlenmekte ve yenilenmektedir. Oturum izin belgeleri, ikamet adreslerine direkt olarak yollanır. Oturum izni uzatma başvuruları da yine aynı yerden, e-ikamet üzerinden gerçekleştirilir. İlk kez oturum iznine başvurmuş olan Fransa vatandaşlarının sistem aracılığıyla kendisine verilmiş olan randevu gününde yaşadığı ildeki İl Göç İdaresine gitmesi zorunludur.

Türkiye'de Oturum İzni

Yabancı bir ülke vatandaşıysanız ve Türkiye'de kısa süreli oturma izni, aile oturum izni, öğrenci oturum izni, uzun süreli oturum izni, insani oturum izni ve insan ticareti mağduru oturum izni alarak Türkiye'de kalma hakkına sahip olabiliyorsunuz. Bu oturum izni sahibi Fransa vatandaşıysanız Türkiye sınır kapılarından vize almadan geçebiliyorsunuz. Fransa vatandaşıysanız Türkiye'de sahip olduğunuz çalışma izniniz varsa veya çalışma izni muafiyet belgeniz bulunuyorsa bunlar oturum izni yerine sayılıyor. Vizenizin veya vize muafiyetinizin tanıdığı süreden ya da doksan günden fazla Türkiye'de kalacaksanız ve FRANSA vatandaşıysanız oturum izni almanız zorunlu hale geliyor.


 

Oturum izni başvurusu yapmak istiyorsanız , Fransadaki Türk temsilciliklerinde bu başvuruyu yapabiliyorsunuz. Ancak, oturum izni başvurusu yapmadan Türkiye’ye vize süresiyle veya vize muafiyetiyle gelecek olan Kazak vatandaşlarının oturum izni başvuruları, yeni bir düzenlemeye kadar Valiliklerce de alınmaya devam ediliyor.

Oturum izni almak istiyorsanız ve Fransa vatandaşıysanız istediğiniz oturum izni süresinden altmış gün daha uzun süreli pasaport ya da pasaport yerine geçen belgeye sahip olmanız şartı aranıyor. Türkiye'den yapılan başvuruların Varmasa vatandaşı olan kişinin sahip olduğu vize süresinin ya da vize muafiyetinin bitmesinden önce yapılması önemlidir. Ayrıca oturum izni başvurusu yaptıysanız bu durum en geç doksan gün içinde sonuçlandırılıyor. Oturum izni başvurunuz kalış amacınıza uygun olması gerekiyor ve her yabancı için ayrı düzenlenmesi gerekiyor. Oturum izin belgeleriniz kaldığınız yere gönderiliyor. Ayrıca oturum izni başvurusu yaptıysanız ve uzatma başvurusu yapacaksanız e-ikamet üzerinden yapmanız gerekiyor.

Türkiye'de Oturum İzni Nasıl Alınır?

Maksimum bir senelik süre için verilmekte olan kısa dönem oturma izni almak için, Türkiye içerisinde taşınmaz bir malı olan ve Türkiye’de ticari bağlantı ya da iş kuracak olan Fransız vatandaşların gerekli belgeleri alakalı il göç idaresi müdürlüğüne götürmesi lazımdır. Fransa vatandaşlarının Türkiye oturum izni ilk başvurusu için gereken belgeler tam olarak şu şekildedir:

  • Oturma izni başvuru formu
  • Dört adet vesikalık fotoğraf
  • Pasaport ya da pasaport yerine geçen belgenin orijinali ve fotokopisi
  • Kalınacak sürede düzenli ve yeterli maddi olanağa sahip olduğuna dair bir beyan
  • Konutun başvuru yapan kişiye ait olduğunu gösteren resmi evrak
  • Geçerli bir sağlık sigortası
  • Türkiye oturum izni uzatma başvurusu için gerekli olan evraklar ise şu biçimde olmaktadır:
  • Oturma izni başvuru formu
  • Pasaport ya da pasaport yerine onaylanan evrakın orijinali ve fotokopisi
  • İki tane vesikalık fotoğraf
  • Kalınacak sürede yeterli ve düzenli olan bir maddi olanağa sahip olduğuna dair beyanı ifade eden bir belge türü
  • Konutun başvuru yapan kişinin üzerine kayıtlı olduğunu gösteren resmi bir belge
  • Bir önceki oturma izni belgesinin kanıtı
  • İdarenin talep edilmesi durumunda iletişime geçilecek olan kişi ya da şirketlerden istenecek davet mektubu ve bu türde yer alan her bir belge
  • Geçerli bir sağlık sigortası

Türkiye sınırları içerisinde oturma izni almak isteyen Fransa vatandaşlarının ilgili büyükelçilik ve konsoloslukların her birinden işlemlerini halletmesi zorunlu bir kuraldır. Oturum izni başvurusu esnasında yanlış ya da eksik bilgi sunmak, süreci uzatmakla kalmadığı gibi birçok soruna da davetiye çıkarmaktadır. Bu nedenle her daim dikkatli ve özenli davranmakta fayda var diye düşünüyoruz. Belgelerin her biri tam olmalı ve orijinal olmalıdır. Biyometrik fotoğraf olmasına da her zaman önem verilmelidir.

Türkiye'de Çalışma İzni

Türkiye çalışma izni almak istiyorsanız ve Fransa vatandaşıysanız veya başka ülkelerden birinin vatandaşıysanız belirlenen bazı şartları yerine getirmek zorunda oluyorsunuz . Fransa vatandaşları başvuru yapacaksa başvurularını Fransa’daki Türkiye temsilciliklerine yapabiliyorlar. Bu başvuruyu yapmalarının yanında aynı zamanda Türkiye’de çalışacakları firma sahiplerinin de Türkiye Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na müracaat etmeleri gerekiyor. Çünkü çalışma izin başvuruları Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından inceleniyor ve onaylanıyor. Tabii reddediledebiliyor. Bir Fransa vatandaşı olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından çalışma izniniz onaylandıysa Türk temsilciliklerince Giriş Vizesi Harcı, Çalışma İzin Belgesi Harcı ve İkamet Harcı tahsil ediliyor. Ayrıca almış olduğunuz Çalışma İzin Kartınız Türkiye’de ikamet izninizin yerine geçiyor. Yani Türk dış temsilciliklerinin vermiş olduğu “Çalışma Meşruhatlı Vize” Türkiye'ye girmeniz içindir ve en fazla 90 günlük verilir.

Türkiye'de Çalışma İzni Nasıl Alınır?

Fransa vatandaşlarının her birinin, Türkiye ülkesinde çalışabilmek adına gereken çalışma izni başvurularını, Fransa’da yer alan Türk temsilcilikleri üzerinden gerçekleştirmeleri zorunludur. Fransa vatandaşlarının mevzubahis olan başvurularına denk olarak, çalışacakları Türk firmalarında yetkili olan kişilerin de eşzamanlı bir biçimde Türkiye Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na başvurması lazımdır. Çalışma izin başvurusu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı vasıtasıyla olumlu ya da olumsuz olarak neticelendirilir. Çalışma izinleri aynı esnada ikamet izni yerine de her zaman geçebilir. Bu nedenle, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı vasıtası ile çalışma izni kabul edilen Fransa vatandaşlarından, Türk temsilcilikleri tarafından giriş vizesi harcı, ikamet ve çalışma izin belgesi harcı alınır. Çalışma izin kartı, Türkiye sınırları içerisinde ikamet izni olarak görüldüğünden, Türk dış temsilcilikleri aracılığı ile verilmiş olan Çalışma Meşruhatlı Vize, ülkeye giriş amaçlı olur ve en çok doksan gün süre ile verilir. Türkiye’de çalışma izni muafiyetleri de vardır. Türkiye’de çalışmak isteyenler Türkiye Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’ndan çalışma izni almak ile yükümlü olmaktadır. Çalışma izni almak için Türkiye temsilciliklerinden gerekli başvurular yapılmalı ve istenen her evrak doğru, eksiksiz bir biçimde sunulmalıdır. Aksi halde çalışma izni risk altına girer ve kişinin Türkiye sınırlarına giriş yapması bile zorlaşabilir. Çalışma izni için gerekli evrakların başında başvuru formu gelir, bunun yanı sıra kişinin Türkiye sınırları içerisinde çalışacağı şirketten davet mektubu gibi belgeleri de alması zorunludur. Ancak bu şekilde o firmada işe girdiğini belgelerle kanıtlarsa vizesi onaylanacaktır. Bu gibi durumlar göz önünde bulundurulursa işlemler çok daha kısa bir süre içerisinde tamamlanacak demektir. Aksi halde süreç uzar ve bunun sonucunda da çalışma izni almak tamamen zorlaşmış olur. Dikkatli olmakta kesinlikle fayda var.

Oturum ve Çalışma İzinleri Almak İçin Gerekli Evraklar

Fransız vatandaşlarının nasıl Türkiye’de oturum ve çalışma izni alabileceği hakkındaki soruya yanıt verebilmek için birtakım evraklardan bahsetmek mümkün olmaktadır. Bu evrak listesi içerisinde şunları saymak mümkündür:

  • Oturma izni başvuru formu
  • Dört tane vesikalık fotoğraf
  • Kalınacak süre içerisinde yeterli miktarda maddiyet
  • Konutun vizeye başvuran kişiye ait olduğunu gösteren resmi belgeler
  • Genel sağlık sigortası
  • Pasaport ya da bu belge yerine geçen evrakın aslı ya da fotokopisi

Gerekli olan evraklardır. Bu evrakların hem güncel olması hem de eksiksiz olarak tek bir dosya şeklinde sunulması gereklidir. Türkiye’de yabancılara bu izin belgesi belli bir süre için verilmektedir. Fransız vatandaşları bu izinlerinin süresi dolduğunda tekrardan alabilme şansına sahiptirler. Ancak bu işlem için de yine birçok evrak hazırlayarak ilgili kurumlara teslim etmelidirler.

Fransızların Türkiye’de Uzun Dönem Oturum İzni Alması

Fransızlar Türkiye’de ikamet edebilmek içi uzun dönem oturum vizesine de başvuru yapabilirler. Ancak bu iznin alınabilmesi için bu kişilerin Türkiye’de en az 8 sene kesintisiz olarak ikamet etmiş olması gereklidir. Eğer Fransız vatandaşı bu şartı taşıyorlarsa tüm belgelerini hazırlayarak bulundukları ilde ki İl Göç İdaresi’ne teslim etmek durumundadırlar.

Oturum iznini alabilmek için birtakım noktalara özen gösterilmelidir. Evrakların eksiksiz olması yanında bankalara ödenmesi gereken harçlar da vardır. Bu harçlar yatırıldığında banka dekontunun da belgelere eklenmesi gereklidir.

Türkiye'de Çalışma İzni Şartları

Türkiye’de çalışmak için başvuruda bulunacaksanız ve Fransa vatandaşıysanız tıpkı başka yabancı ülke vatandaşları gibi 6735 sayılı Kanun dahilinde son şekli verilmiş olan bu kanunun 13.08.2021 tarihinde yürürlüğe girmiş olduğunu söyleyebiliriz. Yabancıların Çalışma İzinleri Hakkında Kanuna göre, Türkiye’de yabancılara çalışma izni vermeye yetkili merci Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı olarak belirleniyor. Çalışma izni başvurusu yapmak isteyen çalışmak isteyen Fransa vatandaşları tarafından Fransa'da bulunan Türk temsilciliklerine doğrudan başvuru yapmaları gerekiyor. Bunun yanında bir Fransa vatandaşını kendi işyerinde çalıştırmak isteyen Türk şirketine sahip yetkililer de Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na önce online olarak daha sonra ise gerekli belgeleri Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na sunması gerekiyor.

 Fransa vatandaşıysanız Fransa'dan çalışma izni başvurusu yapacaksanız ve ilk defa yapacaksanız Fransa'da bulunuyor olan Türkiye Cumhuriyeti temsilcilikleri üzerinden başvuru yapabiliyorsunuz. Bu başvuruyu yaparken Türkiye'de bulunan işvereniniz ile imzalamış olduğunuz iş sözleşmenizi ya da atamanız olduysa atama yazınızı, görevlendirmeniz olduysa görevlendirme yazınızı bu temsilciliğe iletmeniz gerekiyor. Eğer başvurunuz kabul edilirse temsilcilik tarafından size Fransa vatandaşı olarak bir referans veriliyor. Bu referans numarasını sizin Türkiye'de bulunan işverene iletmeniz gerekiyor. Ardından Turkiye'de bulunan işveren veya işveren vekili sizin için PTT’den e-devlet şifresi alıyor, siz de bu referans numarası sayesinde sisteme giriş yapıyorsunuz ve çalışma izin başvurusunda bulunabiliyorsunuz. Türkiye Dış temsilciliği ile bağlantılı olarak yaptığınız bu başvuruların, temsilciliğe yapmış olduğunuz başvurunuzu takip eden 10 işgünü içerisinde Türkiye’deki işvereninizin internet aracılığı ile elektronik çalışma izin başvurusunu yapması gerekiyor. Ayrıca yine 10 iş günü içerisinde gereken evrakları Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na iletmesi de gerekiyor. Aynı zamanda Fransa vatandaşıysanız ve bu esnada Türkiye'de olabilme gibi bir durumunuz olmadığından dolayı işvereniniz ile aranızdaki iş sözleşmenizin de ıslak imzalarınızın da bulunması şartı ile gönderilmesi gerekiyor.

Türkiye'de Oturma İzni Şartları

Öncelikle ikamet izni nedir sorusunu yanıtlamak ile başlayalım. Çünkü en çok sorulan sorulardan birisi de bu soru oluyor. Oturma izni Türkiye’de vize sürelerinizden ya da vize muafiyet sürelerinizden daha fazla ve yasal olarak ikamet etmek istiyorsanız ve yabancıysanız almanız gereken belge olarak biliniyor. Türkiye’de Oturum izni almak isteyen yabancılar için bazı kurumlar uzman danışmanlık ve başvuru hizmeti sağlıyor. Güvenilir bir vize başvuru merkezi ile anlaşmanız durumunda ikamet izninizi sorunsuz bir şekilde alabiliyorsunuz.

İkamet İzni Nasıl Alınır?

Türkiye’ye yeni gelen bir yabancıysanız veya yabancı birini misafir eden Türk vatandaşıysanız bu noktada kafanıza takılan en önemli soruların başında ikamet izni nasıl alınır sorusu geliyor. Oturma izni almak istiyorsanız ve yabancıysanız kalacağınız ilde bulunan Göç İdareleri’ne başvurmanız gerekiyor. Ayrıca başvuru yapmak için bir vize ofisi ile anlaştıysanız uzman danışmanlar tarafından online olarak da başvuru yapabiliyorsunuz. Randevu belgesi ve diğer gerekli olan tüm belgeleri hazırlamanız halinde randevu gününde belgelerinizi Göç İdaresi memuruna teslim etmeniz gerekiyor. Daha sonra Komisyon tarafından bir değerlendirme yapılıyor ve yapılan bu değerlendirme sonucu oturma izni başvurunuz onaylanırsa oturma izni kartınız ikamet adresinize gönderiliyor.

Türkiye'de Oturum Ve Çalışma İzni Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Oturma İzni başvurusu için gerekli belgeler şunlardır:

İkamet izni başvurusu için gerekli belgeler nelerdir sorusuna cevap aramanızdan önce yabancı olan kişinin ikamet durumuna göre başvurusunu yapabileceği en uygun oturma izni türünü belirlemesi gerekiyor. Başvuru yapacağınız oturum izni türünü belirledikten sonra amacınıza uygun olarak belgelerinizi hazırlamanız gerekiyor. Türkiye’ye yeni geldiyseniz ve Türkiye’de yasal olarak 8 seneyi doldurmadıysanız ve yabancıysanız bu durum için kısa dönem oturma izni başvurusu yapmanız gerekiyor . Kısa dönem oturma izni başvurusu yapabilmeniz için de genel olarak Turistik amaçlı başvurular dahilinde başvuru yapmanız gerekiyor . Ancak göç idaresinin yeni almış olduğu karar dahilinde turistik amaçlı olarak alacağınız ikamet izinleriniz için bir seferden fazla alınamama şartı konuluyor. Dolayısıyla farklı bir kalma amacınız belirlemeniz durumunda oturma izni almanız için danışmanlık hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.

TOP